Gjør endringer på kiosksalget

Bodø/Glimt lanserer en ny løsning på kiosksalget på Aspmyra.

Annonse:

I takt med den sportslige suksessen på Aspmyra de siste årene, har etterspørselen både for billetter og kioskvarer økt. 

Tidvis har det vært store køer i kioskene både før kamp og i pausen. Nå gjør Bodø/Glimt endringer for å redusere kø og tid i kiosken. 

Den siste tiden har Insider tatt over kioskdriften på Aspmyra, men nå skal de også drifte kioskene med egen teknisk løsning, som innebærer en app-løsning. 

Systemet ble testet for første gang under treningskampen mot Strømsgodset tidligere i juni, men kommende søndag under kampen mellom Glimt Kvinner og Fyllingsdalen tas systemet offisielt i bruk. Systemet vil også fungere under herrenes kamp mot Brann 7. juli. 

Kort fortalt innebærer det at publikum scanner QR-koden og kjøper der, før de så henter varer i kiosk ved å scanne en kode som de får etter gjennomført kjøp.

Til de som ikke har smarttelefon/kan bruke digitale betalingsløsninger finnes det fortsatt kortautomater og ting kan bestilles i luka «som vanlig», men jo flere som går digitalt jo mer effektivt blir det. 

Slik vil det fungere i praksis: 

 

  • Kjøp de varene du ønsker
  • Betal med VIPPS eller bankkort
  • Etter gjennomført kjøp får du opp en QR kode på mobilen
  • Gå til den kiosken du ønsker
  • Scan QR kode du har på mobilen din på QR leser på disken
  • Få varene av betjeningen
Skjermbilde 2024-06-28 112851.png

 

Annonse fra Eliteserien: